Gratis geschenk v.a. €30 en gratis levering v.a. €50 in Benelux!
  • MENU
  • Inloggen
  • MIJN WINKELMANDJE    0
  • NL NL
    • NL NL
    • FR FR

De geschiedenis van BergHOFF.

BergHOFF Benelux

Gepubliceerd op 21 maart 2022

De geschiedenis van BergHOFF.

Voor het ontstaan van BergHOFF moeten we eerst terug naar 1994. Toen werd BergHOFF opgericht onder de naam Euro-Household. Het merk was oorspronkelijk gericht op de handel met private labels. Vrij snel besefte oprichter Raf Vanthoor dat dit een business was met veel concurrentie en creëerde daarom een eigen merk: “BergHOFF ”was geboren.

Raf overtuigde zijn voornamelijk Duitse klanten om over te schakelen naar dit merk.

1995, de eerste stappen buiten de EU werden gezet, Raf Vanthoor nam deel aan een “Electro-beurs” in Oost - Europa. Tot grote hilariteit van de andere standhouders stelde hij zijn gamma tentoon: 3 kookpottensets, 2 bestekken en 1 messenblok. Er was veel bezoek aan de stand en het leverde de juiste contacten op. Datzelfde jaar werden de eerste bestelling vanuit Oost - Europa geplaatst. 

In 1997 werd één van Raf zijn Duitse klanten aangesteld om een volledig eigen structuur uit te bouwen in de voormalige Oostbloklanden, met Oekraïne en Polen als onmiddellijk resultaat. 

Op hetzelfde ogenblik werd een prijzenslag uitgevochten tussen alle Duitse klanten en toen nam Raf de beslissing die de verdere toekomst van zijn bedrijf zou bepalen: hij besliste om per land slechts met één betrouwbare partner samen te werken.

Vrij snel behoorden alle Oost-Europese landen tot het netwerk en ook Frankrijk, Spanje en de V.S. volgden. Al deze contacten vloeiden voort uit de reeds bestaande zakenrelaties.

In 2000 werd de bedrijfsnaam omgevormd in overeenstemming met het merk: BergHOFF Worldwide NV. Vanaf dat ogenblik werd niet meer alleen aangekocht onder de naam BergHOFF, maar startten ook de eerste eigen productontwikkelingen. En Sinds 2004 worden alleen nog eigen producten aangeboden. Het internationale netwerk levert voortdurend nieuwe contacten op voor een verdere marktuitbouw.

De snelle internationale groei resulteerde ook in heel wat huisvestingsproblemen. Het magazijntekort en een sterk groeiend personeelsbestand (van 4 personen naar 35 personen) leidde tot enkele verhuizingen van het hoofdkantoor om uiteindelijk in 2006 te stranden in Heusden – Zolder.

Vanaf 2004 startte BergHOFF met een reeks eigen boetieks, net zoals in Oost – Europa. En toen kwam ook Hilde Rutten aan boord als adjunct – directeur. Ze hielt haar voornamelijk bezig met het dagelijks beleid en export naar klanten. Op die manier heeft ze vaak kunnen ervaren hoe andere distributeurs het merk vermarktte.

 

De overname in 2008 

In 2008 kwam Hilde overeen met Raf Vanthoor om dochteronderneming BergHOFF Belgium over te nemen.

Bij de overname, in 2008, veranderde de strategie volledig: geen eigen winkels meer, maar enkel gaan werken als groothandel en het risico gaan spreiden over meerdere segmenten om op die manier ook meer continuïteit te genereren. De regio werd uitgebreid naar de Benelux.

Sindsdien groeit het bedrijf exponentieel en behaald het zijn jaarlijkse doelstellingen. In 2014 heeft Hilde dan ook besloten om van vestiging te wijzigen door de enorme groei van het bedrijf. Zo opende het nieuwe hoofdkantoor van BergHOFF Belgium in Paal. 

In 2015 kwam haar echtgenoot Rabin Houben bij in de onderneming als commercieel directeur. Op dat moment werd 1+1:3

 

BergHOFF Belgium

BergHOFF Belgium biedt een innovatief breed gamma voor de keuken, met een duidelijke communicatie en persoonlijke service waarbij klanten beschouwd worden als partners. Bij BergHOFF Belgium is duurzaam ondernemen een onderdeel van de dagelijkse werking van hen bedrijf. Ze doen er alles aan om naast hun commerciële missie ook mens en natuur op de eerste plaats te zetten én te houden. 

BergHOFF is een dynamisch bedrijf samen met een gigantische inzet en een drive van het hele team. Ze ervaarden heel wat mindere periodes met groeipijnen, maar daar slaan ze zich steeds door met de hoop op een betere periode.

Men probeert kort op de bal te spelen en kort bij klanten te staan om de persoonlijkheid van het bedrijf te tonen.  Meedenken en een relatieopbouw op lange termijn zijn prioritaire waarden bij BergHOFF.

Ze zijn niet zomaar een leverancier van keuken- en kookgerei. Ze brengen hun klanten de beste ontwerpen tegen de best mogelijke prijs. BergHOFF biedt de volledige kookervaring met een compleet assortiment van kwaliteitsproducten, van de eerste schets tot het afgewerkte product.

Meer berichten